milanista3 milanista3
156
BLOG

Godzina Wu

milanista3 milanista3 Technologie Obserwuj notkę 4

Jest godzina 5.05 kiedy piszę tą notkę po całej nocy skryptowania, nie tak sobie wyobrażałem żywot informatyka kiedy wybierałem studia. Obecnie od dłuższego czasu już projektuję własny autorski system CMS(System Zarządzania Treścią) - czyli skrypt do szybkiego tworzenia stron www bez znajomości języków skryptowych i programowania.

Pomysł się zrodził pewnego wieczoru, kiedy zobaczyłem na aukcji allegro piękne Kawassaki. Siedziałem i myślałem skąd wziąć pieniądze na swój wymarzony motocykl i wtedy usłyszałem melodyjkę w głowie i sobie powiedziałem "Tak, to jest to!". Był pomysł i koncept, także odpaliłem lapka i się zaczęła moja przygoda z budową CMS-a. Początki były bardzo łatwe gdyż świetnie odnajdywałem się w środowisku programowania w PHP/JS.

Na początku szybko odpaliłem GIMP-a(Program do obróbki grafiki) i zacząłem rozplanowywać strukturę interfejsu użytkownika GUI. Na drugi ogień poszedł notatnik i rozpoczęło się wymyślanie funkcjonalności jakie powinien panel spełniać. Kolejną rzeczą za którą się zabrałem podczas projektowania struktury i wyglądu systemu zarządania treścią były funkcje SEO(Pozycjonowanie) min edycja tagów META(znaczniki opisujące zawartość strony www) z poziomu panelu, struktury linkowania wewnętrznego i etc. Następnego dnia już wszystko miałem rozplanowane i wydrukowane na arkuszach A4 rozpiętych na korkowej tablicy. 

Następnego dnia był szybki kontakt do znajomego grafika żeby mi wyczarował jakiś layout(wygląd graficzny, szablon graficzny strony) dla templatki(Podstawowy szablon operujący danymi z baz danych odpowiedzialny za wyświetlanie treści). Przygody z grafikiem i kolejny dzień projektowania opiszę jak się wyśpię, bo już padam na twarz.

milanista3
O mnie milanista3

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie